Türk Dental sektörü Dubai'ye çıkarma yaptı

DİŞSİAD, İKMİB’le ortak geliştirdiği proje ile Dubai’deki AEEDC fuarında Türk pavyonu kurdu. 23 Türk firmasının katıldığı dev organizasyonda dünyanın dört bir yanından gelen alım heyetleri ile ikili görüşmeler yapıldı, potansiyel ihracat pazarları mercek altına alındı. DİŞSİAD Başkanı Ali Çakır, “Dubai’de ilk kez kurduğumuz Türk pavyonu sektörümüz için milat. 2023’te yerli üretim hedefimiz yüzde 25. İhracatın yolu bu fuarlardan geçiyor” dedi.
 
500 milyon dolar büyüklüğündeki diş malzemeleri sektörü, Dubai’de düzenlenen dünyanın en büyük ikinci dental fuarı AEEDC’de gövde gösterisi yaptı. Diş Malzemeleri Sanayici ve İş Adamları Derneği (DİŞSİAD) ile İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği’nin (İKMİB) ortak geliştirdiği proje ile fuarda bu yıl ilk kez Türk pavyonu kuruldu. 23 Türk firması, son teknoloji ürünlerini fuar için dünyanın dört bir yanından gelen alıcılara sergileme imkânı buldu.  
 
2023 yerli üretim hedefi yüzde 25
 
Fuarda değerlendirmelerde bulunan DİŞSİAD Başkanı Ali Çakır, daha fazla ihracat ve daha fazla yerli üretim için yurt dışı fuarların kritik öneme sahip olduğunu söyledi. Çakır, “Dubai’de kurduğumuz Türk pavyonu sektörümüz için milat. Bu proje sayesinde daha önce bu fuara bağımsız olarak katılamayan firmalarımız bugün burada ürünlerini sergiliyor. Şu anda yerli üretim oranımız yüzde 15. 2023’te bu oranı en az yüzde 25 seviyelerine çıkarma hedefimiz var. Bu hedefe ulaşmamız için yurt dışı fuarlara daha fazla önem vermemiz gerekiyor. 500 milyon dolar büyüklüğündeki sektörümüzün hacmi 2023’te iki katına çıkacak. Ürün kalitesi ve fiyat bakımından dünya ile yarışır durumdayız” dedi.
 
10 milyon dolarlık ticaret hacmi
 
Türk firmalarının Dubai’deki fuarda yaklaşık 10 milyon dolarlık ticaret hacmi gerçekleştirdiğini ifade eden Çakır, “ İKMİB’le ortak geliştirdiğimiz proje sonrasında hayata geçirdiğimiz Türk pavyonu, ürünlerimizi fuara dünyanın dört bir yanından gelen alıcılara sergilemek için fırsat oldu. Dubai, bölge ülkelere ihracat gerçekleştirmenin çıkış kapısı. Önümüzdeki yıl bu fuara en az 35 firmamızla katılmalıyız. Çin dünyanın imalatçısı konumunda olan bir ülke. Türk dental sektörü son yıllarda gerçekleştirdiği ivme ile kalite ve fiyat politikası açısından Avrupa ile yarışacak düzeye geldi. Artık farkımızı pazarlama ve sergileme zamanı. Bu fuarları birer potansiyel ihracat kapısı olarak görmeliyiz. Böylelikle yerli üretim payımız da otomatik olarak artacaktır” şeklinde konuştu.
 
Brezilya ve Güney Kore İstanbul’da ilk kez pavyon kuracak
 
DİŞSİAD’ın bu yıl 16’ncısını düzenleyeceği IDEX fuarında rekor yabancı ziyaretçi beklediklerini söyleyen Ali Çakır, 11 Nisan’da CNR Expo’da düzenlenecek fuarda Brezilya ve Güney Kore’nin ilk kez pavyon kuracağını söyledi: “Almanya’daki IDS fuarı, Dubai’deki AEEDC fuarı ve İstanbul’da bizim düzenlediğimiz IDEX. Sektörün büyümesi ve gelişmesi için bu üç fuarı birbirinden ayıramayız. Türkiye’de özellikle implant uygulamaları Avrupa’ya göre oldukça ucuz. Kalite bakımından ise daha önde olduğumuzu söylemek yanlış olmaz. Bu durumu ihracat ve yerli üretim açısından lehimize çevirmek bizim elimizde. Bunun yolu, yurt dışı fuarlarda daha aktif rol almaktan ve her yıl daha fazla firmamız ile katılım gerçekleştirmekten geçiyor.”
 
2018’de sağlık turizminden 5,75 milyar dolar geldi
 
DİŞSİAD Başkanı, sağlık turizmi verileri ile ilgili ise şu bilgileri paylaştı: “2018 sağlık turizmi gelen hasta sayısında bir önceki yıla göre yüzde 2’lik artış var.  Sağlık turisti Eylül, Ekim ve Kasım’da geliyor. 2018’i 750 bin sağlık turisti ile kapattık. Turistlerin tercih ettiği başlıca il İstanbul. Daha sonra Ankara, Antalya, İzmir, Bursa ve Çukurova bölgesi geliyor. 2016 yılında 751 bin, 2017'de ise 765 bin sağlık turisti gelmişti. Bu turistlerin kişi başı ortalama harcaması 9 bin dolardan fazla oldu.”
 
İlk tercih diş tedavisi 
 
DİŞSİAD’a göre saç ekimi, göz hastalıkları gibi alanlarda yoğunlaşan sağlık turizminin yükselen yıldızı diş tedavileri oldu. Bu ilginin sebebi ise yurt dışında diş tedavi ücretlerinin Türkiye’den oldukça yüksek oluşu ve Türkiye’deki diş kliniklerinin dünya standartlarında hizmet vermesi.  Sağlık turizmi kapsamındaki tedavi paketleri içindeki en anlamlı artış ise yüzde 20 ile yine diş tedavilerinde gerçekleşti.