​ORHAN SEVİNÇ (LİDER DİŞ DEPOSU)

 
Kendinizden kısaca bahsedebilir misiniz?

 “1965 doğumluyum ve 25 yıl önce sektörle tanışıp iş hayatıma başladım. 1991 yılından bu yana Lider Diş Marmara bölge sorumlusu olarak çalışmaya devam ediyorum” 

Diş hekimlerinin dental ünit alım konusunda nelere dikkat etmeleri gerektiği konusunda bizleri  bilgilendirir misiniz?

“Hekimlerimiz dental ünit alımlarında ürünü alacakları firmaya mutlaka bizzat kendileri gitmeliler  düşüncesindeyim. Çoğunlukla kendilerini ziyarete gelen firma temsilcilerinin sunduğu katalogdan seçimlerini yapmaktalar. Bu tür alış verişlerde gerek satıcı firma ve gerekse de ürünle ilgili rizikolar ortaya çıkmaktadır. Bunların başında firma güvenilirliği ve ürünün menşei konusunda birçok olumsuzluklar hepimizin malumudur. Hal bu ki hekimlerimiz bu tür alış verişlerini yerinde yüz yüze yapsalar, kendilerini ziyarete gelen sorumlunun iki dudağı arasında kalmazlar kanaatindeyim”

Teknik servisin neden önemli olduğu konusunda bizleri aydınlatır mısınız?

“Bilindiği üzere Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu tarafından resmi gazetede yayımlanan Tıbbi Cihaz Satış, Reklam ve Tanıtım Yönetmeliği sektörümüz adına geniş kapsamlı uygulamaları hayata geçirmiştir. Bundan neden söz ettiğimi az sonra anlatacağım. Sorunuzla ilgili söyleyeceklerimin en önemli başlığı eğitim olacaktır. Yani teknik servis uygulaması ve yetkili eleman konularında eğitim. Var olan uygulamalara göz atarsak önümüze çıkan tabloda birçok karışıklığı görebiliriz. Firma teknik servislerinde ürün odaklı olmalıdır. İthalatçı firmalar ünitler için ayrı, görüntülemeler için ayrı, döner başlıklar için ayrı teknik elemanlarına gerek yurtiçinde gerekse de yurtdışında eğitim aldırdıkları ve tüm bunları da tek merkezden teknik servis olarak uyguladıkları için başarılılar. Diğer uygulamalarda gözlemlediğimiz ise tam tersidir. Teknik servis elemanı tüm ürünler için servis vermeye çalışmaktadırlar ki az önce söz ettiğim karışıklıklara neden olmaktadırlar. İşte bu sebeple sorunuza cevabıma ilgili yönetmelikle başladım. Yönetmelik teknik servis uygulaması için birçok yaptırımı içermektedir. Bu yaptırımlar ürün kullanıcılarını rahatlatarak sektörün kalitesini de yukarılara taşımaktadır”   

Teknik servis konusunda sektöre özel veya sanayi bakanlığı açısından oluşmuş bir standart var mıdır?

“Bir önceki sorunuzu tamamlayan bu sorunuza vereceğim cevabımda yine ilgili yaptırımlardan söz etmek isterim. Sektörümüzün ilgili bakanlıklarca elirlenen standartlar vardır. Bunlar TSE ve CE belgeleridir. Sanayi Bakanlığından alınan Tıbbi Cihazlar Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik Belgesi ile ülke geneli tüm coğrafi bölgelerde standartlara uyan TSE ve CE belgeli markaların isimlerinin kayıtlı olduğu servis sertifikalı olma zorunluluğu vardır. Bu da özellikle ihale kurallarına uygun olarak her bölgede servis sağlıyorum anlamına gelmektedir”